به گزارش فیلمنیوز، تینا پاکروان پس از ساخت دو سریال تاریخی موفق «خاتون» و «تاسیان»، این بار قصد دارد با کارگردانی «ماهدخت» سومین و آخرین بخش سهگانه «روزی روزگاری ایران» را به تصویر بکشد. داستان این سریال در دوران آغاز و شکلگیری انقلاب مشروطه روایت میشود و همچون آثار پیشین او، شخصیت اصلی قصه یک زن جوان است.
پاکروان که فعالیت حرفهای خود را از دهه هفتاد آغاز کرده، در مسیر پختگی هنری خود تصمیم دارد با «ماهدخت» روایت دیگری از تاریخ معاصر ایران را به نمایش بگذارد. او پیشتر در برنامه «اکنون» سروش صحت اعلام کرده بود که سهگانه «روزی روزگاری ایران» شامل سه بخش «خاتون»، «تاسیان» و «ماهدخت» است؛ «خاتون» به دهه بیست، «تاسیان» به دهه پنجاه و «ماهدخت» به مشروطه میپردازد.
این کارگردان درباره محوریت زنان در آثارش گفته است: «زن برای من نماد مادر است. ما از مام وطن سخن میگوییم و مگر میشود به آن بیتفاوت بود؟ هیچ مردی بدون زن به وجود نمیآید و کامل نمیشود.»
پاکروان فعالیت سینمایی خود را از اواخر دهه هفتاد با ساخت فیلم کوتاه آغاز کرد و برای کسب تجربه در حوزههای گوناگون، در نقشهایی چون دستیار کارگردان، برنامهریز، بازیگر، مدیر تولید، مجری طرح، فیلمنامهنویس و چهرهپرداز با پروژههای مختلف همکاری داشت. او در کنار فیلمسازان بزرگی چون بهرام بیضایی، داریوش مهرجویی و مسعود کیمیایی تجربه اندوخت و در سال ۱۳۹۲ نخستین فیلم بلندش با عنوان «خانوم» را کارگردانی کرد. پس از آن با ساخت «نیمهشب اتفاق افتاد» و «تهران لسآنجلس» راهش را ادامه داد و وارد عرصه سریالسازی شد.
اکنون باید دید «ماهدخت» پس از «خاتون» و «تاسیان» چه جایگاهی در میان آثار تاریخی و عاشقانه ایران پیدا خواهد کرد.