طرح ملی کالابرگ الکترونیکی وارد مرحلهای تازه شد و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که از روز ۳۰ تیرماه، اعتبار ویژه دهکهای چهارم و پنجم درآمدی به حساب سرپرستان خانوار واریز میشود. همچنین دهکهای ششم و هفتم نیز از روز ۶ مرداد مشمول دریافت این اعتبار خواهند شد.
مرحله سوم این طرح، از اوایل تیرماه با هدف تقویت معیشت خانوارهای کمدرآمد آغاز شد و در گام نخست آن، دهکهای اول تا سوم به ازای هر نفر، ۵۰۰ هزار تومان اعتبار خرید کالاهای اساسی دریافت کردند. حالا در ادامه این روند، برای دهکهای چهارم تا هفتم نیز به ازای هر نفر ۳۵۰ هزار تومان اعتبار تخصیص یافته است.
این اعتبار تنها برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی در گروههای لبنیات، پروتئینی و خواربار قابل استفاده است. مهمترین ویژگی این طرح آن است که محدودیتی در مقدار یا برند کالا وجود ندارد و مشمولان میتوانند بر اساس نیاز خانوار خود، خرید کنند.
سایر جزئیات مهم طرح کالابرگ الکترونیکی:
> امکان خرید تدریجی و چند مرحلهای از اعتبار فراهم است.
> در صورت خرید بیش از سقف اعتبار، مابهالتفاوت آن توسط خریدار پرداخت میشود.
> بیش از ۲۵۰ هزار فروشگاه زنجیرهای و خرد در این طرح مشارکت دارند.
> اعتبار واریزشده به مدت یک ماه قابل استفاده است.
> اطلاعرسانی مانده اعتبار صرفاً از طریق پیامک بدون لینک و با سرشماره v.refah انجام میشود.
استعلام مانده اعتبار از طریق کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* نیز امکانپذیر است.
برنامه کاربردی «شما» برای مشاهده فروشگاههای طرف قرارداد و اعتبار باقیمانده از طریق «بازار» و «مایکت» در دسترس است.
وزارت رفاه هشدار داده است که هیچگونه لینک بانکی یا ورود اطلاعات در پیامکها وجود ندارد و هموطنان باید مراقب کلاهبرداران فضای مجازی باشند. دارندگان اعتبار باقیمانده از مراحل پیشین نیز میتوانند در این مرحله از موجودی خود استفاده کنند.