تویوتا موتور آمریکا در حال حاضر با معرفی نخستین مدلهای سال ۲۰۲۶ در ایالات متحده، موج تازهای از محصولات را روانه بازار کرده است. با این حال، برخی علاقهمندان خودرو از همین حالا به مدلهای سال ۲۰۲۷ فکر میکنند.
زیرمجموعه تویوتا موتور در آمریکای شمالی صفحه «خودروهای آینده» را با مدلهای جدید، بهروزشده و ارتقایافته پر کرده است: از جمله مدلهای ویژه GR Supra MkV Final Edition و GR86 Yuzu Edition، نسخههای اقتصادی کرولا کراس و کرولا هاچبک FX، سه خودروی تمام برقی (bZ، bZ Woodland و C-HR) و ستاره اصلی یعنی تویوتا راو۴ هیبریدی و پلاگین هیبریدی مدل ۲۰۲۶.
در این میان، پیکاپ سایز بزرگ تویوتا توندرا ۲۰۲۶ و شاسیبلند فولسایز خانوادگی سکویا نیز قرار دارند که اگر به خودروهایی عظیم علاقهمند باشید، انتخاب مناسبی خواهند بود. اما این پایان کار نیست.
در دنیای مجازی طراحان دیجیتال خودرو، ایدههای خلاقانهای درباره مدلهای سال ۲۰۲۷ شکل میگیرد. بهعنوان مثال، «جیورجی تدورادزه» طراح صنعتی اهل گرجستان، که با نام کاربری tedoradze.giorgi در شبکههای اجتماعی شناخته میشود، دوباره طرح CGI تازهای از نسل سیزدهم تویوتا کرولا ارائه کرده است. این نام همچنان یکی از موفقترینهاست، حتی اگر همیشه پس از مدلهایی مانند راو۴ یا کمری در فروش قرار گیرد.
طبق آمار ششماهه نخست، سری کرولا با فروش ۱۲۰ هزار دستگاه در رتبه دوازدهم پرفروشترین نامها قرار دارد، در حالی که پیکاپ تاکوما با ۱۳۰ هزار دستگاه نهم، کمری با ۱۵۵ هزار دستگاه هفتم و راو۴ با بیش از ۲۳۹ هزار دستگاه سوم است؛ آن هم در حالی که نسل جدید راو۴ قرار است اواخر امسال معرفی شود. پس بدیهی است که کرولا همچنان یک تجارت پرسود برای تویوتاست.
به همین دلیل، طراح مذکور دوباره به پروژه مفهومی و غیررسمی «تویوتا کرولا ۲۰۲۷» بازگشته است. نخستینبار این سدان سفیدرنگ را در فضایی استودیویی دیدیم، اما اکنون این سدان اقتصادی در یک محیط طبیعی و لوکس به نمایش درآمده تا ویژگیهای طراحی الهامگرفته از کمری را برجستهتر نشان دهد.
پسزمینه تغییر کرده و نسخه فرضی کرولا ۲۰۲۷ به محوطه یک عمارت لوکس رسیده است. این انتخاب با وجود قیمت پایه کمتر از ۲۳ هزار دلار برای مدل ۲۰۲۵ (بدون هزینه حمل)، به شکلی جالب، شأنی بالاتر به این سدان کوچک داده و آن را همرده کمری باشکوه نشان میدهد.
اما این همه ماجرا نیست. طراحی این کرولا مفهومی با تحولاتی الهامگرفته از کمری همراه شده است: چراغهای جلوی LED به شکل C با خطوط حجمی، جلوپنجره کرومی بهجای طرح لانهزنبوری و سپر جلو با حالتی اسپرتتر. نمای جانبی ساده اما کلاسیک است و بخش عقب نیز با چراغهای LED به شکل C که توسط یک نوار LED سرتاسری به هم متصل شدهاند، بسیار تمیز و یکدست به نظر میرسد. سپر مشکی عقب همچنان جایگاه کرولا را پایینتر از کمری نشان میدهد، هرچند قطعه کرومی بین دو خروجی اگزوز، حس لوکستری ایجاد کرده است.